Chokladtryffel med passionsfruktsmak

Fixade till lite chokladtryffel igår kväll. Hittade ett bra och enkelt recept i en gammal julbok hemma hos mamma.

Några av chokladerna gav jag bort till de fina ledarna på kyrkans babycafe'. Idag var sista gången innan jul, och troligtvis Ebbas och min sista gång också.

Resten ska vi ha till jul. Om bara jag kan hålla fingrarna i styr och inte äta upp alla innan dess.

Här kommer receptet om någon vill prova.

Till ca 50 st

100 g smör
1 1/2 dl vispgrädde
300 g mörk choklad
3 msk farinsocker
1 msk vaniljsocker
2 msk hallonlikör eller annan likör (jag använde Passoa)

Häll grädde och smör i en gryta. Låt koka upp och matfettet smälta. Lägg i chokladen i bitar och resterande ingredienser. Rör till chokladen är smält. Ställ kallt tills smeten stelnat något. Spritsa sedan ut tryffeln i formar.
Klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0