Trappan

För ung ett år sedan tog vi in Marcus bror och hans målarfirma att tapetsera hos oss. Vi fick hjälp med tapeterna runt trappen. Men själva trappen skulle vi fixa själva. Lite hände. Marcus slipade och lackade räcket, och vi målade ung 1/3 av trappen. Vi tog också bort plastmattan på nästan alla trappstegen. Sedan tog det stopp.  

Nu har vi hittar lite energi och inspiration igen. Jag har slipat på trappstegen där det ska målas. Lite till behövs det tas i hörnen där jag inte kom åt med maskinen. 

I kväll tog jag bort plastmattan på de sista fem trappstegen. Skrapade bort ser gamla klistret. Så nu ser trappan kite mer enhetlig ut. 

Nu hoppas jag att vi förhoppningsvis lyckas göra det färdigt snart, så det inte tar ytterligare ett år. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0